Kære forældre

Hermed lidt forskelligt praktisk information omkring klubben generelt. Hvad vi står for, hvad vi er og hvad vi tilbyder.

Et par linjer fra skolens hjemmeside skriver:

"Klubben er for 4.-6- klasses børn og har åbent mandag-fredag efter skole og til kl 16.45 (fredag til kl. 16), torsdag dog til kl. 19.30 pga. Klubaften.

I klubben møder børnene hinanden efter skoletid, hygger sig, og kan deltage aktivt i klubbens fællesskab på tværs af huset og aktiviteterne. Der er altid en kompetent voksen i nærheden som de kan snakke med, og som kan hjælpe dem.

Børnene må godt komme og gå som de vil (medmindre I har en anden aftale i hjemmet, selvfølgelig) og vi ”efterlyser” ikke de børn, der ikke møder op. Vi har dog stadig brug for at vide, hvem der er i huset, så husk at krydse ind og ud. "

Når dette er sagt, er der naturligvis et par praktiske informationer også:

Nye børn overgår automatisk fra SFO til Klub, medmindre de bliver meldt ud. Dvs. gik dit barn i SFO før sommerferien, går dit barn nu automatisk i klub. Hvis ikke, er en tilmelding naturligvis nødvendig, såfremt I ønsker klubtilbuddet.

Vi er altid to voksne tilstede i klubben, og vi vil lave en ugeplan med aktivitetstilbud, som I kender det fra SFO'en. Dog med aktiviteter målrettet nogle "store" børn. ;-) Det er ikke skal-aktiviteter, blot tilbud. Man må også gerne komme og bare være, hygge, slappe af, eller snakke.

Klubvoksne består af én gennemgående voksen der er til stede hver dag, hele klubbens åbningstid. Den gennemgående voksne vil være mig, Casper, hvor Henriette, Sanne og Torben er sekundær på skift i løbet af ugen.

Angående klubaftner, som finder sted hver torsdag fra 16:45-19:30, vil vi som udgangspunkt tage 10kr. for en aften med aktiviteter inklusiv aftensmad. Større arrangementer, som ture ud af huset kræver en større betaling. Det kan være biografture, minigolf, Lazertag osv.
Der hænger en seddel på skolen og i klubben med ugens klubaften-tilbud, hvor man selv skriver sig på hvis man har lyst til at deltage. Dette skal ske inden torsdag kl 10:45 af hensyn til forberedelserne.

Klubkonto. Børnene får en klubkonto i en lille sort bog, hvor man kan sætte penge ind på, så man ikke altid behøver have penge på sig. Man behøver ikke bruge den, men det kan være en smart måde at holde styr på hvor meget man bruger. Og så lærer de jo også selv lidt om at holde styr på mængden.
En klubkonto/kontanter er nødvendige hvis man vil benytte sig af de ting vi sælger i køkkenet. Det består af, juice, nudler, toast, ris kiks, kakao. Og så tilbyder vi et stykker gratis frugt om dagen. (så længe lager haves)
Som noget nyt, og en ekstra feature, har vi fået Mobile Pay i klubben. Så er det nemt at tilføje penge på barnets konto, og evt. betale til klubaftner, som ellers bliver betalt kontant eller taget fra kontoen. Mobile Pay nr. er: 393519 - Husk at skrive barnets navn i beskeden, hvis der sendes penge.

Skærmtid.  Det er som udgangspunkt tilladt at bruge telefon, computer eller tablet i klubben. Dog med særlige regler om hvad man må og ikke må bruge det til. Man må eksempelvis ikke tage billede eller video af andre.
Klubbens tlf. nr. er 23 31 68 59

Hver onsdag er skærmfri-dag. Dette gør vi for at være mere nærværende sammen, og styrke klubfællesskabet på tværs af klasserne. Det vil også være om onsdagen, at vi tilføjer lidt ekstra på ugeskemaet, for at tiltrække børnene trods det er skræm frit. Det kan f.eks. være et klub-møde, hvor vi sammen med børnene tilføjer eller sætter nye rammer for stedet.
Klubben er deres, og det skal de mærke.

Skulle der være yderlige spørgsmål eller andet, er I naturligvis velkommen til at skrive, ringe eller tage fat i personalet.