Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Indsatsplan for nødpasning

Indsatsplan for nødpasning

Skole/Lokation: Gjern Skole
Godkendt af: MED-udvalget
Dato: 28. september 2021

Planens anvendelse

  • Farligt vejr – se Farligt vejr
  • Andre situationer, der kræver, at elever kan passes i skolens regi fx for, at forældre kan varetage kritiske funktioner i samfundet

Opgaver

  • Sikre at alle elever, medarbejdere og andre tilstedeværende er i sikkerhed og føler sig trygge
  • Sikre at alle interessenter er orienterede om situationen hurtigst muligt

Alarmering

  • Skolens leder har besluttet at iværksætte nødpasning
  • Skolens leder informerer Områdeleder om beslutning

Handlinger

  • Ledelsen får overblik over antallet af elever, der skal være i nødpasning i dialog med det pædagogiske personale.
  • Indmødte medarbejdere varetager akut nødpasning – koordineres af ledelsen.
  • Medarbejderne sikrer, at børnegruppen føler sig trygge. 
  • Forældrene informeres via Aula – evt. via telefonopkald om, at deres børn er i skolens varetægt.

Personoptælling

  • Ansvar for optællingen af elever: Det pædagogiske personale
  • Ansvar for optællingen af medarbejdere/andre: Skolens ledelse
  • Optællingen sker på mødestedet umiddelbart efter ankomst.
  • Adgang til klasse og medarbejderlister (via Aula eller i plasticlommen på opslagstavlen). 

Klarmelding

Skolens leder melder, at nødpasningen ophører, og hvordan elever, medarbejdere og forældre skal forholde sig efterfølgende.

Kommunikation

  • Aktivér skolens Action Card for kommunikation

Udstyr

  • Computer
  • Internetadgang
  • Lister over elever og medarbejdere – via Aula eller i plasticlommen på opslagstavlen.

Planer, der kan aktiveres efter behov